بیمه

فروش، مشاوره، وکالت، داوری، آموزش درخصوص انواع بیمه نامه ها از تمام شرکت های بیمه گر(بیمه عمر، مسئولیت، درمان و ... )

فروش، مشاوره، وکالت، داوری، آموزش درخصوص انواع بیمه نامه ها از تمام شرکت های بیمه گر(بیمه عمر، مسئولیت، درمان و ... )

شرکت کارگزاری پارس حامی مرکزی با بیش از یک دهه سابقه موثر در صنعت بیمه آماده خدمت رسانی به شما بیمه گذاران عزیز می باشد .
مهسا صیدی کارگزار رسمی بیمه مرکزی
تلفن 09223761012

نحوه عملکرد ارکان بیمه

سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۵ ب.ظ

mahsaseydi6

اگرچه انجام کار در یک شرکت بیمه امری کاملا ساده به نظر می رسد اما تفاوت هایی نیز در این میان وجود دارد . برای مثال در حالی که کارگزار بیمه توسط چند شرکت به کارگرفته می شوند اما نماینده انحصاری بیمه تنها می تواند برای یک بیمه گر کار کند و محصولات یک شرکت خاص را به فروش برساند .

پیش از هر نکته ای باید گفت که کارگزار بیمه ، فرد حقیقی و یا شرکت حقوقی است که در مقابل دریافت کارمزد از شرکت بیمه گر ، واسطه انجام معاملات بیمه ، بین بیمه گذار و بیمه گر بوده و فعالیت آن ، منحصرا ارائه خدمات بیمه ای است . بزرگترین کارگزاران بیمه در جهان عبارت اند از " ای او ان " ، " مارش اند مک لنان " و " ویلیس گروپ هولدینگ "

نمایندگان می توانند فقط با یک شرکت بیمه ای همکاری داشته باشند و صدور ، بازدید و بخشی از امور شرکت بیمه را انجام دهند اما کارگزاران باید منافع بیمه گذار را حفظ کنند و در همین راستا می توانند با همه شرکت های بیمه ارتباطی داشته باشند و نرخ ها و خدمات آن ها را ارزیابی کنند .

کارگزاران به شرکت های بیمه مراجعه کرده و از هر شرکت بیمه ای یک کد مجزا دریافت می کند اما نماینده فقط یک کد از شرکتی که نمایندگی آن را اخذ کرده دریافت می کند . بر همین اساس کارگزار می تواند نرخ ها و شرایط مختلف را از همه شرکت های بیمه دریافت و بهترین گزینه را به مشتری معرفی کند اما نماینده اجازه این فعالیت را ندارد .

از سوی دیگر کارگزار به عنوان نماینده بیمه گذار در امور خسارتی می تواند حضور داشته باشد اما نماینده بیمه اجازه ای فعالیت را ندارد . از دیگر تفاوت های کارگزار و نماینده بیمه در ماهیت حقوقی است اما در سایر موارد مثل انتقال فعالیت فنی و دانش بیمه هر دو می توانند به بیمه گذار خدمات ارایه دهند و بازاریاب استخدام کنند .

یک کارگزار نمی تواند نماینده بیمه باشد و یا برعکس ، فعالان بازار بیمه فقط یکی از این امور را می توانند انجام دهند و حتی یک نماینده بیمه حقیقی نمی تواند در یک شرکت کارگزاری حقوقی ، سمتی داشته باشد و یا برعکس این فرآیند نیز تخلف و غیر قانونی است .

هم نماینده و هم کارگزار اکثر درآمد خود را از کمیسیون های مربوط به میزان فروش بیمه نامه ها دریافت می کنند . در چنین شرایطی نماینده انحصاری به دلیل اینکه تنها با یک کارفرما سروکار دارد . ثبات مالی بیشتری خواهد داشت اما درآمد کارگزار بر اساس ساختارهای متفاوت شرکت های بیمه متفاوت است .

نمایندگان معمولا باید اطلاعاتی جامع درباره یک شرکت بیمه داشته باشند . این مسئله به آنان کمک می کند تا از مشتریان خود بهتر حمایت کنند و فرصت ها و شرایط مناسب تری را در اختیار آنان بگذارند . حال آنکه یک کارگزار بیمه محصولات چند شرکت بیمه را می فروشد و به همین دلیل باید از تمامی آنان آگاهی داشته باشد و به همین دلیل مشتریان آنان از آخرین فرصت ها ، محصولات و اطلاعات با خبر می شوند .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۵
کارگزار رسمی بیمه مرکزی

نظرات  (۱)

ممنون
پاسخ:
ممنون از بازدیدتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی